2011. november 5., szombat

Szarkák világnapja

Úgy látszik, ez a nap a csórásról szól... Egyik kedves, általam rendszeresen olvasott bloghoz írtam egy megjegyzést az UV-szűrőkkel kapcsolatban, és ezután tájékozódni akartam egy bennem felmerült kérdéssel kapcsolatban. A kereső által elsőként kidobott oldalak között meglepődve fedeztem fel hajdani saját fotós magazinunkból "kölcsönvett" képeket, amiket még én készítettem egy szűrős cikkhez. Még az eredeti képalát is rajta hagyták. Ráadásul az egyik kép dupla lopás, mert egy fekete-fehér papírképem részletére vetül egy narancs és egy vörös színszűrőből a fény, csak a hatás kedvéért.
Szeretek tanítani, és örülök, ha úgy terjesztik az igét, hogy felhasználják valamiféleképpen a munkásságomat, de semmiképpen sem nevezhető elegánsnak forrásmegjelölés nélkül használni kiszkennelt illusztrációkat egy sajátként tálalt cikkben (Bálint Sebestyán Nyúlvány tollából, milyen beszédes név ide... :)). Ráadásul az egyik vezető hírportálunk fotós mellékleteként feltüntetett elektronikus médiumban. (Mondjuk ennek a hírportálnak egy másik mellékletében már régebben is jelentettek meg az engedélyem nélkül képeimet, amit a netről bányásztak, az illető, akiről a cikk szólt - közbenjárására az egyikhez aztán utólag nagy kegyesen odabiggyesztették a nevemet, persze fizetni nem fizettek, az nem szokás ott. Az ismerősöm miatt nem tettem szóvá az ügyet, és miatta nem szúrom be ide a linket, mert nem akartam és nem akarok neki kellemetlenséget...)


Anno az egyik első, magyar kereskedelemben kiadott digitális fotós szakkönyvet, amit másodmagammal írtam, és négy kiadást ért meg (ebből három elfogyott, a negyedik  a kereskedelemben nem volt kapható, hanem az Operabálon osztogatták a vendégeknek - de nem érdemes elolvasni ma már, tíz év alatt az elektronikai információk jócskán túlhaladottak, elavultak  benne), az egyik nagy világcég a Mai Manó házban tartott tanfolyamain hivatalos tananyagként is használta, de akkor minden esetben feltüntette a forrást. Pedig ők részben a könyv szponzorai voltak...
Na ennyit a nyúlásokról mára. Persze még estig kiderülhet valami... :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése