2012. december 31., hétfő

Dá, Domi, Dá

Bár a cím lüktetése egy rendszerváltáskori német filmet idéz, amiben szintén szerepel egy autó, ebben a gyulai történetben nem a kocsi a főszereplő. Pankával voltunk ott pár hete, lenyaralni - letelelni - azt az utalványt, amit még januárban kaptam egy forgatásért (a filmecske itt megnézhető).  Akkor, januárban ismertem meg Katit, aki a szálloda kozmetikusa, és innentől kezdve az év is másképpen alakult, mint ahogy terveztem :)


De nem erről akarok most mesélni, hanem Kati kisfiáról, Domiról egy történetet. Domi kétéves, és most, hogy Pankával ott voltunk, egy kis városlátogatást tervezett Kati a tiszteletünkre. A szállodától indultunk autóval. Azaz indultunk volna, és már mind a négyen bent ültünk, de Kati sehogysem találta az autókulcsot. Nagyon nem veszhetett el, mert azzal nyitotta ki, de legalább öt percig keresett-kutatott, mindent felforgatott a kocsiban, kiborította a táskáját, reklámszatyrokat, lenézett a padlószőnyegre...
Domi még csak pár szót beszél (az igen szó helyett következetesen a "dá"-t használja, senki nem tudja miért), viszont mindent megért, megfigyel. Kati utolsó mentsvárként egy költői kérdéssel hozzá fordult, körülbelül így:
- Hát én ezt nem értem, azzal nyitottam ki az ajtót... Domi, nem láttad a kulcsomat? 
A gyerekülésben trónoló Domi szó nélkül a plafonra, azaz a plafonon keresztül az autó tetejére mutatott. Kati felnézett kívülről a tetőre és a kulcscsomó valóban ott volt.
Ez a történet számunkra akkor is, azóta is hihetetlennek tűnt és tűnik. 


A rövid kis városnézés egyébként klassz volt, és bár idén hatszor voltam Gyulán,  ez volt az egyetlen alkalom, hogy eljutottunk a Várba.



 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése