2014. november 2., vasárnap

Krisztus utolsó megkísértése

Az elmúlt években többször is újrakezdtem nézni ezt a filmet, de nem jutottam tovább az első negyedóránál. Most végignéztem, és üdítő színfolt volt a hasonló témájú alkotások között. A gondolatokat még csak nyomokban sem, de naturálisan ábrázolt brutalitást annál inkább tartalmazó "A passió" egy minden lényeget nélkülöző agyatlan hatásvadász felfogás volt számomra. Scorsese filmje pedig egy érdekes kísérlet a história másképpen elmesélésére, felhívás egy gondolati kalandozásra, az ember egyik legfontosabb alapkérdésével kapcsolatban. Harvey Keitel Júdás alakítása ugyan eléggé felejthető, viszont kárpótlásul David Bowie Pontius Pilatus szerepében tűnik fel egy rövid időre. A zenét Peter Gabriel jegyzi, ez egy erőssége az alkotásnak. A Níkosz Kazandzákisz regényéből készült mozi még mindig több országban be van tiltva, annak idején a botrány is sok volt körülötte, de ez csak elősegítette a népszerűségét. Mondjuk ez engem pont nem érdekel, sosem befolyásol az ilyesmi a saját véleményem kialakításakor. Egy ismert valláspszichológiával is foglalkozó ember gondolatai, meglátásai ugyan érdekelnének a filmmel kapcsolatban, de ő sajnos már nem él. Szerintem a néhány gyengébben sikerült jelenet ellenére (pl. Krisztus három próbatételének ábrázolása a pusztában) ez egy jó film.


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése