2015. január 21., szerda

A Liener bácsi

"Apukámnak volt egy konkurenciája, az ott lakott a Nagytemplommal szemben, az Alföldi palota mellett. A félemeleten a sarokban egy ablak volt, és ott volt a Liener bácsi műterme. Liener bácsi nevét otthon nem lehetett kiejteni, mert a Liener bácsi elment a menyasszonyhoz, és azt mondta, hogy szeretné a menyasszony képét megcsinálni. Mondták, hogy már kifizettek 20 pengő előleget. „Itt a 20 pengő, jöjjön hozzám, én féláron megcsinálom és jobb lesz.”
Ilyen volt a Liener bácsi, és szombatonként az apám megkért - kisgyerekek voltunk - menjünk a Csapó utca sarkára, nézzük meg, hány menyasszonyt lopott el a Liener bácsi. A lényeg az, hogy a Liener bácsi kiment Amerikába még a zsidóüldözés előtt. Utána lebontották a házat, és amikor felépítették az Alföldi palotát, nekem az Alföldi palotában a félemeleten a sarokban volt műtermem, a Liener bácsi helyén." 
részlet Szipál Márton életútinterjújából, készítette és szerkesztette: Bartha Ákos, 2010

Liener bácsi az én dédnagyanyámat is fotózta, aki ma lenne 134 éves. Részletesen írtam róla három éve, a többi fotója itt található.


2 megjegyzés:

  1. Liener Béla a nagybátyám volt. Köszönöm az emlékezést és a képeket.

    Liener Éva

    VálaszTörlés
  2. Kedves Eva, én is köszönöm utólag nagybátyjának a szép fotót. Sajnos nem volt rajta dátum, így nehéz behatárolni a készítés körülbelüli idejét.

    VálaszTörlés