2014. december 22., hétfő

1989. december 22. - Egy tekercs film története

Ezt a történetet már 2013. február nyolcadikán megírtam és közzétettem itt. Nem szoktam bejegyzéseket átmozgatni, de most a kerek évforduló miatt mégis megteszem. Picit persze aktualizáltam.

Mozgalmas nap lehetett. Közös tekercsen van egy céges névnapi buli a Vörösmarty téri üvegházban, amit azóta már lebontottak (és építettek helyette egy majdnem ugyanolyan rondát). Akkoriban ott dolgoztam a Képcsarnok vállalatnál, a hetediken. (Jó kis zenészeknek való állás volt.) Aztán egy kocka a Ferenciek terénél (akkor Felszabadulás tér), a Curia utcai fotósbolt oldalán egy Ceauşescu-plakátról, aki akkor már nem gyilkolt, viszont az életéből csak három nap volt hátra. A következő néhány expozíció a repülőtéren készült (gondolom, végigsétáltam a Váci utcán és metróval mehettem ki), ahol Nagymama (majdnem) 84 évesen élete első repülőútjára készült Berlinbe, hogy meglátogassa Adamis Gábor unokatestvéremet, aki akkoriban családostul kint élt. Gábor szülei, Géza bácsi és Babu néni búcsúztatják éppen a képen, és azt hiszem, Nagymamát meglepetésként érhette, hogy én is kimentem... ez a meglepettsége látszik, ahogy rám néz. 
Hazafelé pedig úgy tűnik, autóval megálltunk a Pöttyös utcánál, meglátogatni Lulu bácsit, nagymama öccsét. Gondolom, valamilyen szembántalma (esetleg műtéte?) lehetett, a nagy napszemüveg miatt...
A régi filmtekercsek (ha kellő információ és dátum is van a tasakjukra írva) nagyon hasonlóak egy bloghoz - itt például gyönyörűen kirajzolódik egy huszonöt évvel ezelőtti, történelmi korban játszódó napom, napunk.
(A diktátor bácsit nem az időbeni sorrendbe illesztettem be, jó neki ott hátul is.)

Meglepetés erejével hatott felbukkanásom











Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése