2013. március 28., csütörtök

savanyú

Ma, hogy a szomszéd néni kóstolót hozott az elkészült házi káposztájukból, megértettem, hogy miért fanyalognak a piacon kapható termékektől. Ez a káposzta valóban más. Előszöris, nem olyan savanyú, illetve a savanyúságának jellege teljesen más. Másodszor a fűszerezése teljesen egyedivé teszi. Ahogy összeérik a fekete bors, a paprika, a babérlevél, meg még néhány fűszer, amit elfelejtettem, az mennyei étekké varázsolja ezt a csemegét. Teljesen nyugodtan lehet magában enni egész nap, ami nem mondható el a piaciról.
Múltkor kollégámmal, Janival volt egy megbeszélésünk a volt Skála környékén (mittudomén hogy hívják az utódját, vagyis de, de ez jól hangzik így), és bementünk a Vásárcsarnokba, mert azt mondta, hogy ott minden titkot, árat, rejtett zugot ismer. Ott vettem is egy kis káposztát, finom is volt, de nyomába se jöhetett ennek. (Jellemzően, háromszor is rákérdeztem a hölgynél, hogy gyorsérlelésű-e, de egyszer sem válaszolt... mondta, hogy "házi", meg hogy "kóstolja meg"...)
ezen már meg sem lepődtem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése