2011. szeptember 22., csütörtök

Felüljáró

A mai bringás megmozdulás kapcsán egy apróság, amit már rég szerettem volna idebiggyeszteni. A Tímár utcai felüljárót nem túl rég újították fel. Hosszú, kényelmes felhajtói összekapcsolják a budai bringautat. A gyalogosoknak külön lépcsőkön lehet feljutni, a forgalom nem óriási. 
Mégis, a felhajtók aljánál kitettek egy-egy "kerékpárút vége - kerékpárral behajtani tilos" táblapárt. A tiltás egyáltalán nem életszerű, és még nem láttam biciklist, aki ezt a szabályt betartotta volna. (Áthaladó motoros fotóját láttam már az egyik blogon, na az tényleg pofátlanság.)
Szerintem az ilyen ostoba korlátozásokat úgy hozzák, hogy a főpolgármestert végigküldik a pályán, és ahol nem bír feltekerni, oda kitesznek egy behajtanitilosat. Nesztek. Nektek se legyen jobb...
A Batthyány térnél a 10 km/órás korlátozó tábla nem tudom, hogy megvan-e még. Elvileg az egész szakaszra vonatkozik, én úgy értelmeztem. Kerékpárral tartósan tízzel közlekedni - szintén nem életszerű. Azt a sebességkorlátozó táblát inkább ide kéne áthelyezni a felüljáró aljába. Hogy a hídról lefelé ne száguldozzanak, az tényleg veszélyes a gyalogosokra nézve.
Svájcban úgy szokták a friss parkokban kialakítani az utakat, hogy megvárják, amíg az emberek kitapossák az ösvényeket. Tehát figyelembe veszik az emberi tényezőket, a szokásokat. Egy-egy szabály meghozatala előtt érdemes lenne hasonlóképpen cselekedni az itthoni illetékes szakembereknek is. Ha lehet őket egyáltalán annak nevezni.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése